Aangekomen in Chennai - India - Reisverslag uit Nehru Nagar, India van Linda en Sabine - WaarBenJij.nu Aangekomen in Chennai - India - Reisverslag uit Nehru Nagar, India van Linda en Sabine - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Chennai - India

Blijf op de hoogte en volg Linda en Sabine

28 Juli 2015 | India, Nehru Nagar

We hebben een lange reis achter de rug.
We gingen met z'n alle met de bus naar Düsseldorf om daar op het vliegtuig te stappen naar Dubai. Dat was zo'n 6 uur vliegen met de Emerates. Was een erg luxe vliegtuig. Eigen tv scherm met allerlei entertainment erin, kregen een goede maaltijd en veel tussendoortjes ( wat wij helemaal niet erg vonden).

Eenmaal in Dubai moesten we met de tram naar de gate. Wat is het vliegveld van Dubai indrukwekkend zeg! Dat we gewoon met de tram naar de gate moesten.
Na 1,5 uur gewacht te hebben konden we op het vliegtuig stappen richting Chennai - India. Die vlucht duurde ongeveer 4 uur. Dat ging ook allemaal goed. Vliegtuig was iets minder luxe maar we hadden toch niet te klagen.

Eenmaal in Chennai werd het nog even spannend want ze wilde ons er niet door laten. Omdat we niet wisten wat het adres van het hotel was waar we zouden slapen. Uiteindelijk is het Annemieke gelukt om ons erdoor te krijgen.

Eenmaal voorbij de douane stond Raja ons heel enthousiast met roosjes voor ieder op te wachten.

We kwamen het vliegveld af en werden meteen door honderden ogen aangekeken. Dat was erg ongemakkelijk. Een grote groep blanke mensen komt daar kennelijk niet vaak voor.

We werden met een busje naar het hotel gebracht. We kwamen in een enorme chaos terecht. Auto's, fietsers, brommers/scooters en wandelgangers kwamen allemaal samen op een weg. Ze rijden daar vooral op de toeter en de rem.
Eenmaal bij het hotel aangekomen hebben we ons opgefrist en zijn we wat gaan eten. Met onze handen en brandende monden.

Op weg naar de zee lagen overal mensen op straat te bedelen. Het was erg confronterend ! Het maakte meer indruk op ons dan wij dachten.
We moeten ook wel erg wennen aan de luchtjes en de benauwdheid.

Bij de zee waren wij een attractie. We werden enorm aangekeken en op de foto gezet. Was ook wel een aparte ervaring.

Kortom we hebben de eerste dag al veel meegemaakt !!

India = druk, vies en benauwd. Maar zit wel vol met nieuwe ervaringen

Liefs,

Sabine en Linda

• 28 Juli 2015 - 17:21

Lucette Swart:

Heel leuk om het verslag van jullie eerste dag te lezen, al veel meegwmaakt in een dag.
    Heel veel nieuwe indrukken opgedaan, net of je in een andere wereld stapt denk ik.
    Lief dat Raja jullie met roosjes op heeft gewacht, jullie zijn erg welkom!
    Dames en heren ook natuurlijk zet hem op daar, en ben benieuwd naar jullie eerste ervaring met de kinderen, succes.

• 28 Juli 2015 - 20:48

Kaylee:

Hee linda en sabine,

Leuk om te lezen hoe de reis was geweest en hoe de eerste ervaringen bij jullie zijn binnen gekomen!
    Het is vast en zeker een cultuur verschil waar jullie flink aan moeten wennen.
    Ik ben erg benieuwd wat jullie de aankomende 4 weken mee gaan maken.
    Geniet van alles wat jullie gaan doen en zien..

Liefs, kaylee

• 29 Juli 2015 - 07:13

Angela:

Fijn om te lezen dat de reis voorspoeding verliep. Wel heftig zon overgang. Pas goed op elkaar xx

• 29 Juli 2015 - 11:45

Riny Smits.:

Hallo Helden,
    De eerste indrukken zijn binnen gekomen bij jullie, mooi de foto's maar, de reis er naar toe was pittig denk ik zo. Leuk om zo eens in de paar dagen e.e.a. te kunnen volgen, TROTS op jullie ! Hou vol.
    Groet, Riny

• 29 Juli 2015 - 12:50

Janine Van Geloven:

He Limda, fijn dat je een goede reis hebt gehad en veilig bent aangekomen.
    En wat herkenbaar die eerste indrukken.Blijf je volgen. Succes groetjes Janine.